תכלת 32, קיץ התשס"ח / 2008


דבר המערכת:

מאבדים את הראש
מרלה ברוורמן


מסות:

לשמור על אנושיות החיים: המדע, הדת והנשמה
ליאון קאס
את התשובות לשאלות הנוקבות על מהות האדם אי-אפשר למצוא במעבדה

ספר איוב כמדריך להארה
איתן דור־שב
פרשנות חדשה לחיבור החידתי ביותר במקרא

מהפכן החצר של האו"ם
הלל נייער
סיפורו של ז'אן זיגלר, פעיל זכויות אדם וחברם הטוב של רודנים וטרוריסטים

המודרניות והאתגר החדש של הדת
פיטר ברגר
השמועות על מותו של אלוהים היו מוקדמות מדיי


תרגום:

ההתחלה המשוערת של ההיסטוריה האנושית
עמנואל קאנט
כך הנחתה התבונה את האדם מן הטבע אל החירות


ביקורות:

נאום ההגנה של הניאו-שמרנות
ביקורת מאת בנג'מין קרשטיין
'מלחמת העולם הרביעית: המאבק הממושך נגד הפאשיזם האיסלאמי' מאת נורמן פודהורץ

ההיסטוריון שחזר מן הכפור
ביקורת מאת מרשל פו
'חייתי: זכרונותיו של לא-שייך' ו'השמרנות הרוסית ומבקריה' מאת ריצ'רד פייפס

החריג כמשל
ביקורת מאת אורלי רוט
'מומרים, כופרים ומצורעים: הרמב"ם והחריג' מאת ג'יימס דיאמונד


מכתבים:

עמי וטורי, גרשון שטיינברג, דייוויד נובאק ואחרים




הקוסם מלובליאנה

אסף שגיב

הפיתוי הטוטליטרי של סלבוי ז'יז'ק

שיטה יחסית, כישלון מוחלט

אמוץ עשהאל

רק שינוי שיטת הבחירות יבלום את השחתתה של הפוליטיקה הישראלית

תכניות חדשות להגמוניה הישנה

אוולין גורדון

'משפט ותרבות בישראל בפתח המאה העשרים ואחת', מאת מנחם מאוטנר

האם איראן היא המודל היחיד למדינה יהודית?

דניאל פוליסר

היה מי שחלם על משהו אחר

האתיקה של ממלכת הפיות

ג"ק צ'סטרטון

אגדות מלמדות אותנו על העולם יותר מן המדע המודרני


כל הזכויות שמורות, הוצאת שלם 2017