תכלת 32, קיץ התשס"ח / 2008


דבר המערכת:

מאבדים את הראש
מרלה ברוורמן


מסות:

לשמור על אנושיות החיים: המדע, הדת והנשמה
ליאון קאס
את התשובות לשאלות הנוקבות על מהות האדם אי-אפשר למצוא במעבדה

ספר איוב כמדריך להארה
איתן דור־שב
פרשנות חדשה לחיבור החידתי ביותר במקרא

מהפכן החצר של האו"ם
הלל נייער
סיפורו של ז'אן זיגלר, פעיל זכויות אדם וחברם הטוב של רודנים וטרוריסטים

המודרניות והאתגר החדש של הדת
פיטר ברגר
השמועות על מותו של אלוהים היו מוקדמות מדיי


תרגום:

ההתחלה המשוערת של ההיסטוריה האנושית
עמנואל קאנט
כך הנחתה התבונה את האדם מן הטבע אל החירות


ביקורות:

נאום ההגנה של הניאו-שמרנות
ביקורת מאת בנג'מין קרשטיין
'מלחמת העולם הרביעית: המאבק הממושך נגד הפאשיזם האיסלאמי' מאת נורמן פודהורץ

ההיסטוריון שחזר מן הכפור
ביקורת מאת מרשל פו
'חייתי: זכרונותיו של לא-שייך' ו'השמרנות הרוסית ומבקריה' מאת ריצ'רד פייפס

החריג כמשל
ביקורת מאת אורלי רוט
'מומרים, כופרים ומצורעים: הרמב"ם והחריג' מאת ג'יימס דיאמונד


מכתבים:

עמי וטורי, גרשון שטיינברג, דייוויד נובאק ואחרים




חוזה האימפריה הרוסית החדשה

יגאל ליברנט

אלכסנדר דוגין רוצה להשיב עטרה סובייטית ליושנה - ויש מי שמקשיב לו בקרמלין

פחדים ישנים, איומים חדשים

אוריה שביט

חששם של האירופים מן האיסלאם אינו נטול הצדקה

שופטים ללא גבולות

אוולין גורדון

בפסיקה מעוררת פליאה, בית המשפט אוסר על הורים לתת עונש גופני לילדיהם

האדם כיוצר עצמו

דוד הד

הביו־טכנולוגיה מאפשרת למין האנושי לממש את מה שעושה אותו לייחודי באמת

הדמוקרטיה באינטרנטיה

מרשל פו

'פולחן החובבן' מאת אנדרו קין ו'הנה באים כולם' מאת קליי שירקי


כל הזכויות שמורות, הוצאת שלם 2017