תכלת 32, קיץ התשס"ח / 2008


דבר המערכת:

מאבדים את הראש
מרלה ברוורמן


מסות:

לשמור על אנושיות החיים: המדע, הדת והנשמה
ליאון קאס
את התשובות לשאלות הנוקבות על מהות האדם אי-אפשר למצוא במעבדה

ספר איוב כמדריך להארה
איתן דור־שב
פרשנות חדשה לחיבור החידתי ביותר במקרא

מהפכן החצר של האו"ם
הלל נייער
סיפורו של ז'אן זיגלר, פעיל זכויות אדם וחברם הטוב של רודנים וטרוריסטים

המודרניות והאתגר החדש של הדת
פיטר ברגר
השמועות על מותו של אלוהים היו מוקדמות מדיי


תרגום:

ההתחלה המשוערת של ההיסטוריה האנושית
עמנואל קאנט
כך הנחתה התבונה את האדם מן הטבע אל החירות


ביקורות:

נאום ההגנה של הניאו-שמרנות
ביקורת מאת בנג'מין קרשטיין
'מלחמת העולם הרביעית: המאבק הממושך נגד הפאשיזם האיסלאמי' מאת נורמן פודהורץ

ההיסטוריון שחזר מן הכפור
ביקורת מאת מרשל פו
'חייתי: זכרונותיו של לא-שייך' ו'השמרנות הרוסית ומבקריה' מאת ריצ'רד פייפס

החריג כמשל
ביקורת מאת אורלי רוט
'מומרים, כופרים ומצורעים: הרמב"ם והחריג' מאת ג'יימס דיאמונד


מכתבים:

עמי וטורי, גרשון שטיינברג, דייוויד נובאק ואחרים




ספר איוב כמדריך להארה

איתן דור־שב

פרשנות חדשה לחיבור החידתי ביותר במקרא

להציל את הקופסה הכחולה

יואל גולובנסקי, אריאל גלבוע

מערכת המשפט הישראלית כבר אינה מאמינה בהתיישבות יהודית

קהלת, החולף והנצחי

איתן דור־שב

המפגש של המלך שלמה עם המוות

מבצע "עופרת יצוקה" ותורת המלחמה הצודקת

אסא כשר

האם נהגה ישראל באורח מוסרי בפעולתה נגד ארגוני הטרור ברצועת עזה?

הומאניזם אמיתי יותר

ליאון קאס

המדע העניק לנו מתנות רבות, אבל הוא אינו יכול להבטיח שלא נאבד בגללן את נשמתנו


כל הזכויות שמורות, הוצאת שלם 2025