תכלת 36, קיץ התשס"ט / 2009


דבר המערכת:

ברכת המינים
אסף שגיב

עידן החשיבה הקטסטרופית
בנג'מין קרשטיין


מסות:

האיסלאם והמערב: קווי הפרדה
רוג'ר סקרוטון
מה יש בה, בציוויליזציה שלנו, שמעורר את חמתם של הג'יהאדיסטים, ומדוע היא ראויה להגנתנו

קץ הבדידות
ויליאם דרסיביץ
בעולם של התקשרויות במהירות האור, אבד לנו דבר-מה מהותי - היכולת ליהנות מחברת עצמנו

המשיח האבוד של חב"ד
תומר פרסיקו
הרבי מליובאוויטש האמין כי עול הגאולה מוטל על כתפיו, אבל האות המיוחל מן השמים מיאן להגיע


תרגום:

המדע כייעוד
מקס ובר
הסוציולוג הגדול מתווה את גבולות העיסוק האקדמי ומצביע על המחיר שהוא תובע


ביקורות:

געגועיו של היהודי הנודד
ביקורת מאת אורנה יואלי
'יהדותי' מאת אלן אלקאן

מושג ירוק על הנס יונס
ביקורת מאת סטיבן גרוסבי
'זיכרונות: הנס יונס' ו'חייו והגותו של הנס יונס: היבטים יהודיים' מאת כריסטיאן ויזה

קפקא, אחד משלנו
ביקורת מאת סנדר גילמן
'לחפור את קפקא' מאת ג'יימס הוז


מכתבים:

אורי אבנרי, אסא כשר, מנחם מאוטנר, אוולין גורדון ואחרים




החיים היפים על פי הנרי ג'יימס

ראסל רנו

מאחורי הפרוזה התובענית של הסופר המודרני הגדול מסתתר מסר ערכי צלול ואקטואלי להפליא

מבצע "עופרת יצוקה" ותורת המלחמה הצודקת

אסא כשר

האם נהגה ישראל באורח מוסרי בפעולתה נגד ארגוני הטרור ברצועת עזה?

התיאולוגיה של הדבקות

יוסף יצחק ליפשיץ

המצוות כגשר בין האדם לאל

מופע הקסמים של הקפיטל

אייל דותן

'בודריאר וסימולקרת הכסף' מאת אושי קראוס

שיטה יחסית, כישלון מוחלט

אמוץ עשהאל

רק שינוי שיטת הבחירות יבלום את השחתתה של הפוליטיקה הישראלית


כל הזכויות שמורות, הוצאת שלם 2023