תכלת 36, קיץ התשס"ט / 2009


דבר המערכת:

ברכת המינים
אסף שגיב

עידן החשיבה הקטסטרופית
בנג'מין קרשטיין


מסות:

האיסלאם והמערב: קווי הפרדה
רוג'ר סקרוטון
מה יש בה, בציוויליזציה שלנו, שמעורר את חמתם של הג'יהאדיסטים, ומדוע היא ראויה להגנתנו

קץ הבדידות
ויליאם דרסיביץ
בעולם של התקשרויות במהירות האור, אבד לנו דבר-מה מהותי - היכולת ליהנות מחברת עצמנו

המשיח האבוד של חב"ד
תומר פרסיקו
הרבי מליובאוויטש האמין כי עול הגאולה מוטל על כתפיו, אבל האות המיוחל מן השמים מיאן להגיע


תרגום:

המדע כייעוד
מקס ובר
הסוציולוג הגדול מתווה את גבולות העיסוק האקדמי ומצביע על המחיר שהוא תובע


ביקורות:

געגועיו של היהודי הנודד
ביקורת מאת אורנה יואלי
'יהדותי' מאת אלן אלקאן

מושג ירוק על הנס יונס
ביקורת מאת סטיבן גרוסבי
'זיכרונות: הנס יונס' ו'חייו והגותו של הנס יונס: היבטים יהודיים' מאת כריסטיאן ויזה

קפקא, אחד משלנו
ביקורת מאת סנדר גילמן
'לחפור את קפקא' מאת ג'יימס הוז


מכתבים:

אורי אבנרי, אסא כשר, מנחם מאוטנר, אוולין גורדון ואחרים




פחדים ישנים, איומים חדשים

אוריה שביט

חששם של האירופים מן האיסלאם אינו נטול הצדקה

התיאולוגיה של הדבקות

יוסף יצחק ליפשיץ

המצוות כגשר בין האדם לאל

דמוקרטיה ללא ברק בעיניים

מרלה ברוורמן

תכניות חדשות להגמוניה הישנה

אוולין גורדון

'משפט ותרבות בישראל בפתח המאה העשרים ואחת', מאת מנחם מאוטנר

הומאניזם אמיתי יותר

ליאון קאס

המדע העניק לנו מתנות רבות, אבל הוא אינו יכול להבטיח שלא נאבד בגללן את נשמתנו


כל הזכויות שמורות, הוצאת שלם 2025