תכלת 8, סתיו התש"ס / 1999


דבר המערכת:

מה זאת אומרת,"הוא זכאי"?
דוד חזוני

הכנסת קורסת
אופיר העברי


אבן הטוען:

חגיגת היובל על פי 'תיאוריה וביקורת'
אסף שגיב

עלייתם של השמרנים היהודים באמריקה
קנת ויינשטיין

למה משקיעים בישראל?
יצחק קליין


מסות:

על האווילות הפוליטית של היהודים
ארווינג קריסטול
בין אם בתפוצות ובין אם במדינתנו הריבונית, עדיין אין ליהודים מושג מהי מדינאות

מינוי שופטים: הפתרון למשבר העליון
מרדכי הלר
הליך בחירת השופטים סותר את כללי הממשל התקין ומערער את אמון הציבור במערכת המשפט

הבעיה היהודית של העליה הרוסית
אנה איסאקובה
לאן הולכת התרבות הרוסית בארץ? סיור שטח

דמיין: על ג'ון לנון ואהבה
זאב מגן
סגירת חשבון עם ידיד ותיק


תרגום:

חירות, תבונה ומסורת
פרידריך האייק
חירות האדם היא תוצר של מוסדות ומסורות, ולא של נאורות


ביקורות:

על 'קדיש' מאת ליאון ויזלטיר
ביקורת מאת ג'ף יעקובי


על 'מחשבות על המהפכה בצרפת' מאת אדמנד בֶּרק
ביקורת מאת גדי טאוב


על 'מקום לכולם' מאת שלמה בן–עמי
ביקורת מאת זיו הלמן


על הספרות החדשה על ש"ס
ביקורת מאת אבי פיקאר



מכתבים:

מכתבים




התיאולוגיה של הדבקות

יוסף יצחק ליפשיץ

המצוות כגשר בין האדם לאל

פחדים ישנים, איומים חדשים

אוריה שביט

חששם של האירופים מן האיסלאם אינו נטול הצדקה

המדינה היהודית: הצדקה עקרונית ודמותה הרצויה

רות גביזון

הציונות על פי עקרונות ליברליים

פמיניזם עם שתי רגליים שמאליות

מרלה ברוורמן

הדמוקרטיה באינטרנטיה

מרשל פו

'פולחן החובבן' מאת אנדרו קין ו'הנה באים כולם' מאת קליי שירקי


כל הזכויות שמורות, הוצאת שלם 2023