תכלת 41, סתיו התשע"א / 2010


דבר המערכת:

האנרגיה האפלה של הזהות
אסף שגיב


מסות:

צ'ה גווארה: משיח חולה הדק
לוראן כהן
המהפכן הארגנטינאי חלם על עולם חדש, מתוקן - ואת הדרך לשם הקפיד לרצף בגופות

האם אפשר להחיות את הפוליס?
מייקל נוקס בראן
חנה ארנדט אבחנה היטב את תחלואי העולם המודרני, אבל המזור שהציעה היה לא יותר מתרופת סבתא

המיתוס של אליס איילנד וסיפורי מוצא אחרים
דארה הורן
על מסורת יהודית מפוארת של שינוי שמות והמצאת שורשים

המקרה המוזר של הדמוקרטיה היהודית
אמנון רובינשטיין
כיצד ניתן לאחות את פיצול האישיות של החברה הישראלית


תרגום:

הרצאה על האתיקה
לודוויג ויטגנשטיין
דיון פילוסופי בעניינים שהשתיקה יפה להם


ביקורות:

מורה בטוחים
ביקורת מאת אליוט וולפסון
'יהדות: דרך להיות' מאת דוד גלרנטר

ההיסטוריון הטוטלי
ביקורת מאת יונתן דקל-חן
'משבר, מהפכה ויהודי רוסיה' מאת יונתן פרנקל

מבוכה באוטופיה
ביקורת מאת שמואל רוזנר
'יהדות אמריקנית עכשווית: תמורות והתחדשות' מאת דאנה איוון קפלן


מכתבים:

חיים רפופורט, יואל קובל, ג'ף הלפר ואחרים




מופע הקסמים של הקפיטל

אייל דותן

'בודריאר וסימולקרת הכסף' מאת אושי קראוס

מבצע "עופרת יצוקה" ותורת המלחמה הצודקת

אסא כשר

האם נהגה ישראל באורח מוסרי בפעולתה נגד ארגוני הטרור ברצועת עזה?

פמיניזם עם שתי רגליים שמאליות

מרלה ברוורמן

התיאולוגיה הציונית של אליעזר ברקוביץ

דוד חזוני

על חשיבותה של המדינה במסורת היהודית

קהלת, החולף והנצחי

איתן דור־שב

המפגש של המלך שלמה עם המוות


כל הזכויות שמורות, הוצאת שלם 2025