תכלת 18, סתיו התשס"ה / 2004


דבר המערכת:

המהפכה של מל גיבסון
דוד חזוני


אבן הטוען:

מלחמה וכפרה
יוסי קליין הלוי
ההשלכות הנסתרות של מלחמת יום הכיפורים

הזאת נעמי?
ישי העצני
פרידה מהמשוררת הלאומית


מסות:

גלובליזציה: כתב הגנה
אסף שגיב
מי מפחד מקוקה-קולה?

המשיח ועוצמת האדם
מאיר סולוביציק
מנין תבוא הגאולה? ליהדות ולנצרות תשובות סותרות

קהלת, החולף והנצחי
איתן דור־שב
המפגש של המלך שלמה עם המוות


תרגום:

מהו חינוך ליברלי?
ליאו שטראוס
מקומם של הוגי העבר בעולם העתיד


ביקורות:

אימפריה בעל כורחה
ביקורת מאת ליאל ליבוביץ
על 'קולוסוס' מאת ניל פרגוסון

נשאר בלא-כלום
ביקורת מאת בנימין באלינט
על 'אין קדוש' מאת דאגלס רושקוף

ציונות וציניות
ביקורת מאת יצחק דהן
על 'היהודים-הערבים' מאת יהודה שנהב

אמנות פסולה
ביקורת מאת סטיבן פינסון
על 'האמנות: היסטוריה חדשה' מאת פול ג'ונסון


מכתבים:

מכתבים
אמנון בן-תור, יוסף מנדלביץ, יעקב בירנבאום, ואחרים




המשט לעזה והאי-סדר העולמי החדש

הראל בן-ארי

מי מנסה לשכתב את כללי המשחק של הזירה הבינלאומית?

שופטים ללא גבולות

אוולין גורדון

בפסיקה מעוררת פליאה, בית המשפט אוסר על הורים לתת עונש גופני לילדיהם

ספר איוב כמדריך להארה

איתן דור־שב

פרשנות חדשה לחיבור החידתי ביותר במקרא

חוזה האימפריה הרוסית החדשה

יגאל ליברנט

אלכסנדר דוגין רוצה להשיב עטרה סובייטית ליושנה - ויש מי שמקשיב לו בקרמלין

האם איראן היא המודל היחיד למדינה יהודית?

דניאל פוליסר

היה מי שחלם על משהו אחר


כל הזכויות שמורות, הוצאת שלם 2024