תכלת 31, אביב התשס"ח / 2008


דבר המערכת:

הרומנטיקה של ההכחדה הזוחלת
אסף שגיב


מסות:

שיטה יחסית, כישלון מוחלט
אמוץ עשהאל
רק שינוי שיטת הבחירות יבלום את השחתתה של הפוליטיקה הישראלית

הכיוון השגוי של האתיאיזם
דיימון לינקר
אין שמץ של נאורות באפנה החדשה של שנאת הדת

מי צריך ביטחון תעסוקתי?
עומר מואב, עפר כהן
כדי לחזק את המשק ולסייע לשכבות החלשות, צריך להגן על העובד, לא על המשרה


קריאות:

זונה וליסטים בבית המדרש
עידו חברוני
בעלי תשובה אינם צריכים למחוק את עברם כדי לפתוח דף חדש


תרגום:

הרצון להאמין
ויליאם ג'יימס
מדוע הבחירה באמונה היא הכרעה פרגמטית


ביקורות:

זהות כבחירה בנתון מראש
ביקורת מאת אריק גלסנר
'להיות יהודי - י"ח ברנר כאקסיסטנציאליסט יהודי' מאת אבי שגיא

המוסריות של כיכר השוק
ביקורת מאת ג'יימס ר' אוטסון
'המידות הטובות של הבורגנות: אתיקה לעידן הסחר' מאת דירדרה נ' מקלוסקי

הסתר בנים
ביקורת מאת מרלה ברוורמן
'המשרד למקרים מיוחדים' מאת נתן אנגלנדר

גם החופש נמצא בפרטים
ביקורת מאת הנרי אולסן
'החירות המודרנית וגבולות הממשל' מאת צ'רלס פריד


מכתבים:

אסא כשר על משקלו של מגש הכסף ואחרים




פחדים ישנים, איומים חדשים

אוריה שביט

חששם של האירופים מן האיסלאם אינו נטול הצדקה

התיאולוגיה של הדבקות

יוסף יצחק ליפשיץ

המצוות כגשר בין האדם לאל

האם איראן היא המודל היחיד למדינה יהודית?

דניאל פוליסר

היה מי שחלם על משהו אחר

צ'ה גווארה: משיח חולה הדק

לוראן כהן

המהפכן הארגנטינאי חלם על עולם חדש, מתוקן - ואת הדרך לשם הקפיד לרצף בגופות

דמוקרטיה ללא ברק בעיניים

מרלה ברוורמן


כל הזכויות שמורות, הוצאת שלם 2017