תכלת 8, סתיו התש"ס / 1999


דבר המערכת:

מה זאת אומרת,"הוא זכאי"?
דוד חזוני

הכנסת קורסת
אופיר העברי


אבן הטוען:

חגיגת היובל על פי 'תיאוריה וביקורת'
אסף שגיב

עלייתם של השמרנים היהודים באמריקה
קנת ויינשטיין

למה משקיעים בישראל?
יצחק קליין


מסות:

על האווילות הפוליטית של היהודים
ארווינג קריסטול
בין אם בתפוצות ובין אם במדינתנו הריבונית, עדיין אין ליהודים מושג מהי מדינאות

מינוי שופטים: הפתרון למשבר העליון
מרדכי הלר
הליך בחירת השופטים סותר את כללי הממשל התקין ומערער את אמון הציבור במערכת המשפט

הבעיה היהודית של העליה הרוסית
אנה איסאקובה
לאן הולכת התרבות הרוסית בארץ? סיור שטח

דמיין: על ג'ון לנון ואהבה
זאב מגן
סגירת חשבון עם ידיד ותיק


תרגום:

חירות, תבונה ומסורת
פרידריך האייק
חירות האדם היא תוצר של מוסדות ומסורות, ולא של נאורות


ביקורות:

על 'קדיש' מאת ליאון ויזלטיר
ביקורת מאת ג'ף יעקובי


על 'מחשבות על המהפכה בצרפת' מאת אדמנד בֶּרק
ביקורת מאת גדי טאוב


על 'מקום לכולם' מאת שלמה בן–עמי
ביקורת מאת זיו הלמן


על הספרות החדשה על ש"ס
ביקורת מאת אבי פיקאר



מכתבים:

מכתבים




האתיקה של ממלכת הפיות

ג"ק צ'סטרטון

אגדות מלמדות אותנו על העולם יותר מן המדע המודרני

פמיניזם עם שתי רגליים שמאליות

מרלה ברוורמן

המשט לעזה והאי-סדר העולמי החדש

הראל בן-ארי

מי מנסה לשכתב את כללי המשחק של הזירה הבינלאומית?

הומאניזם אמיתי יותר

ליאון קאס

המדע העניק לנו מתנות רבות, אבל הוא אינו יכול להבטיח שלא נאבד בגללן את נשמתנו

החיים היפים על פי הנרי ג'יימס

ראסל רנו

מאחורי הפרוזה התובענית של הסופר המודרני הגדול מסתתר מסר ערכי צלול ואקטואלי להפליא


כל הזכויות שמורות, הוצאת שלם 2017