תכלת 18, סתיו התשס"ה / 2004


דבר המערכת:

המהפכה של מל גיבסון
דוד חזוני


אבן הטוען:

מלחמה וכפרה
יוסי קליין הלוי
ההשלכות הנסתרות של מלחמת יום הכיפורים

הזאת נעמי?
ישי העצני
פרידה מהמשוררת הלאומית


מסות:

גלובליזציה: כתב הגנה
אסף שגיב
מי מפחד מקוקה-קולה?

המשיח ועוצמת האדם
מאיר סולוביציק
מנין תבוא הגאולה? ליהדות ולנצרות תשובות סותרות

קהלת, החולף והנצחי
איתן דור־שב
המפגש של המלך שלמה עם המוות


תרגום:

מהו חינוך ליברלי?
ליאו שטראוס
מקומם של הוגי העבר בעולם העתיד


ביקורות:

אימפריה בעל כורחה
ביקורת מאת ליאל ליבוביץ
על 'קולוסוס' מאת ניל פרגוסון

נשאר בלא-כלום
ביקורת מאת בנימין באלינט
על 'אין קדוש' מאת דאגלס רושקוף

ציונות וציניות
ביקורת מאת יצחק דהן
על 'היהודים-הערבים' מאת יהודה שנהב

אמנות פסולה
ביקורת מאת סטיבן פינסון
על 'האמנות: היסטוריה חדשה' מאת פול ג'ונסון


מכתבים:

מכתבים
אמנון בן-תור, יוסף מנדלביץ, יעקב בירנבאום, ואחרים




שופטים ללא גבולות

אוולין גורדון

בפסיקה מעוררת פליאה, בית המשפט אוסר על הורים לתת עונש גופני לילדיהם

החיים היפים על פי הנרי ג'יימס

ראסל רנו

מאחורי הפרוזה התובענית של הסופר המודרני הגדול מסתתר מסר ערכי צלול ואקטואלי להפליא

הומאניזם אמיתי יותר

ליאון קאס

המדע העניק לנו מתנות רבות, אבל הוא אינו יכול להבטיח שלא נאבד בגללן את נשמתנו

התיאולוגיה הציונית של אליעזר ברקוביץ

דוד חזוני

על חשיבותה של המדינה במסורת היהודית

הדמוקרטיה באינטרנטיה

מרשל פו

'פולחן החובבן' מאת אנדרו קין ו'הנה באים כולם' מאת קליי שירקי


כל הזכויות שמורות, הוצאת שלם 2017