תכלת 44, קיץ התשע"א / 2011


דבר המערכת:

התשוקה הסודית של האנטישמיות החדשה
אסף שגיב


מסות:

מחיר החבית: כיצד מפרקים את נשק הנפט?
יוג'ין קנדל, נתנאל עודד
מדוע צריכה ישראל להתייצב בחזית המאמץ לצמצום התלות העולמית במשאב היקר

משחק האור והצללים של ג'וזף קונרד
ראסל רנו
'לורד ג'ים' ושבריריותו של האדם המודרני

להגנת הפוליטיקה
סטיבן סמית
הצעה לשיקום האמנות האבודה של האזרחות הטובה

עזה כמוות אהבה: אזהרה מקראית
ג'יימס דיימונד
ייתכן שאת הרגש המשכר מכולם מוטב לשמור לאלוהים


תרגום:

תיאולוגיה ותיאוריה פוליטית
יעקב טאובס
על הקרע המתרחב בין המדינה ובין ריבונו של עולם


ביקורות:

תרגילים בחשבון נפש
ביקורת מאת בעז נוימן
'הערבים והשואה: מלחמת הנראטיבים הערבית-ישראלית' מאת גילברט אשקר

גדול מהחיים
ביקורת מאת יאיר ליפשיץ
'ויל השנוי במחלוקת: מי כתב את שייקספיר?' מאת ג'יימס שפירו

תפילין וטאבו
ביקורת מאת דינה מנדס
'עולמו היהודי של זיגמונד פרויד: מאמרים על שורשים תרבותיים ועל בעיית הזהות הדתית' בעריכת ארנולד ריצ'רדס


מכתבים:

סוזן ווייס, אלישע רוזנצוויג, יעקב בן-חיים ואחרים




התיאולוגיה של הדבקות

יוסף יצחק ליפשיץ

המצוות כגשר בין האדם לאל

המשט לעזה והאי-סדר העולמי החדש

הראל בן-ארי

מי מנסה לשכתב את כללי המשחק של הזירה הבינלאומית?

האתיקה של ממלכת הפיות

ג"ק צ'סטרטון

אגדות מלמדות אותנו על העולם יותר מן המדע המודרני

רוקד סולו בבוץ הלבנוני

אילן אבישר

'ואלס עם באשיר', סרטו של ארי פולמן

מבצע "עופרת יצוקה" ותורת המלחמה הצודקת

אסא כשר

האם נהגה ישראל באורח מוסרי בפעולתה נגד ארגוני הטרור ברצועת עזה?


כל הזכויות שמורות, הוצאת שלם 2023