תכלת 32, קיץ התשס"ח / 2008


דבר המערכת:

מאבדים את הראש
מרלה ברוורמן


מסות:

לשמור על אנושיות החיים: המדע, הדת והנשמה
ליאון קאס
את התשובות לשאלות הנוקבות על מהות האדם אי-אפשר למצוא במעבדה

ספר איוב כמדריך להארה
איתן דור־שב
פרשנות חדשה לחיבור החידתי ביותר במקרא

מהפכן החצר של האו"ם
הלל נייער
סיפורו של ז'אן זיגלר, פעיל זכויות אדם וחברם הטוב של רודנים וטרוריסטים

המודרניות והאתגר החדש של הדת
פיטר ברגר
השמועות על מותו של אלוהים היו מוקדמות מדיי


תרגום:

ההתחלה המשוערת של ההיסטוריה האנושית
עמנואל קאנט
כך הנחתה התבונה את האדם מן הטבע אל החירות


ביקורות:

נאום ההגנה של הניאו-שמרנות
ביקורת מאת בנג'מין קרשטיין
'מלחמת העולם הרביעית: המאבק הממושך נגד הפאשיזם האיסלאמי' מאת נורמן פודהורץ

ההיסטוריון שחזר מן הכפור
ביקורת מאת מרשל פו
'חייתי: זכרונותיו של לא-שייך' ו'השמרנות הרוסית ומבקריה' מאת ריצ'רד פייפס

החריג כמשל
ביקורת מאת אורלי רוט
'מומרים, כופרים ומצורעים: הרמב"ם והחריג' מאת ג'יימס דיאמונד


מכתבים:

עמי וטורי, גרשון שטיינברג, דייוויד נובאק ואחרים




פחדים ישנים, איומים חדשים

אוריה שביט

חששם של האירופים מן האיסלאם אינו נטול הצדקה

צ'ה גווארה: משיח חולה הדק

לוראן כהן

המהפכן הארגנטינאי חלם על עולם חדש, מתוקן - ואת הדרך לשם הקפיד לרצף בגופות

הדמוקרטיה באינטרנטיה

מרשל פו

'פולחן החובבן' מאת אנדרו קין ו'הנה באים כולם' מאת קליי שירקי

מופע הקסמים של הקפיטל

אייל דותן

'בודריאר וסימולקרת הכסף' מאת אושי קראוס

המשט לעזה והאי-סדר העולמי החדש

הראל בן-ארי

מי מנסה לשכתב את כללי המשחק של הזירה הבינלאומית?


כל הזכויות שמורות, הוצאת שלם 2024